دلشدگان

دلبر برفت و دل شدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

دلشدگان

دلبر برفت و دل شدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

با رنگ و بویت ای گل گل رنگ و بو ندارد

 دیروز(۲۷ شهریور) سالروز وفات استاد بزرگ محمد حسین شهریار بود که این غزل زیبا رو انتخاب کردم  

با رنگ و بویت ای گل گل رنگ و بو ندارد
با لعلت آب حیوان آبی به جو ندارد
از عشق من به هر سو در شهر گفتگوئی است
من عاشق تو هستم این گفتگو ندارد
دارد متاع عفت از چار سو خریدار
بازار خودفروشی این چار سو ندارد
جز وصف پیش رویت در پشت سر نگویم
رو کن به هر که خواهی گل پشت و رو ندارد
گر آرزوی وصلش پیرم کند مکن عیب
عیب است از جوانی کاین آرزو ندارد
خورشید روی من چون رخساره برفروزد
رخ برفروختن را خورشید رو ندارد
سوزن ز تیر مژگان وز تار زلف نخ کن
هر چند رخنه‌ی دل تاب رفو ندارد
او صبر خواهد از من بختی که من ندارم
من وصل خواهم از وی قصدی که او ندارد
با شهریار بیدل ساقی به سرگرانی است
چشمش مگر حریفان می در سبو ندارد

نظرات 8 + ارسال نظر
پری جون پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:21 ق.ظ http://mamnooee.blogsky.com/

سلام فرزاد عزیز
خوشحالم که برگشتی ...
حتما برات دعا می کنم که به خواسته های خوبت برسی !
بعد اون چهار شنبه - سکوت - اشک و مرور تک تک خاطره هاست .
هنوز به این قضیه عادت نکردم !
عکس العملم توی اون روز فقط نوشتن بود . نوشتم و نوشتم . از گلایه هام . از درد دل شکسته ام . از اشکهام . از آرزوهام ...
امیدوارم به آرزوهای قشنگت برسی
تو هم برام دعا کن ...
تا بعد

قاصدک پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:46 ب.ظ http://ghsedak.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
شعرهای زیبایی می نویسین از خوندنش لذت می برم
متاسفانه دیگه نمی تونم آپ کنم
همیشه پیروز و سربلند باشین!
خدانگهدار

مریم پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ http://gol-e-maryam.blogsky.com

سلام
نماز روزه ها قبول ممنون از نظرتون
خوشحال میشم که باز هم به وبلاگ من سر بزنین و نظرتون رو راجع به تبادل لینک بگین

التماس دعا

بلند پایه ترین مردم در خرد و اندیشه کسی است که خود را از مشورت بی نیاز نداند .

فعلآ

شمیم پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:49 ب.ظ http://shamimjoon.blogsky.com/

سلام.دوست خوبم.وبلاگ قشنگت خیلی منو تحت تاثیر قرار میده.عشقی که این روزها کمرنگ شده...اما وبلاگ شما انشالله به همه نشون بده که چقدر عشق زیباست.و تو این ماه محتاج دعای شما دوستای خوبم هستم...

غریبه جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:08 ق.ظ http://banouye-sib.blogsky.com/

سلام اقا فرزاد شرمندهام منم چند وقته به شما سر نزدم

در مورد اهنگ هم خوشحالم که خوشتون اومد به من که ارامش میده و فضای خوبی برام درست میکنه

بازم شعر های زیبا و بالا بردن اطلاعاتمون

سپاسگزارم

راستی این داستان رو تا اخر بخون ..بد نیست نویسنده معروفی نداره

موفق باشی

خواهش می کنم
دشمنتون شرمنده
حتما تا آخر می خونم

آراز جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:36 ب.ظ http://secretlove.blogsky.com

سلام
گئدیبدور اما همیشه بیزیم یادوموزدادور

محسن جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ب.ظ http://sevimlidunya

تشکرلر جانیم
ایسته دورکوزی یئرینه یئتردیم
علی آقا واحیدون ((آغلاتدی منی )) شعریله تئزه لت میشم وبی

سینا قصاع شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:50 ب.ظ

سلام
شعر بسیار زیبایی بود و دیگر این که:
از زندگانیم گله دارد جوانیم
شرمنده‌ی جوانی از این زندگانیم
دارم هوای صحبت یاران رفته را
یاری کن ای اجل که به یاران رسانیم
پروای پنج روز جهان کی کنم که عشق
داده نوید زندگی جاودانیم
چون یوسفم به چاه بیابان غم اسیر
وز دور مژده‌ی جرس کاروانیم
گوش زمین به ناله‌ی من نیست آشنا
من طایر شکسته پر آسمانیم
گیرم که آب و دانه دریغم نداشتند
چون میکنند با غم بی همزبانیم
ای لاله‌ی بهار جوانی که شد خزان
از داغ ماتم تو بهار جوانیم
گفتی که آتشم بنشانی، ولی چه سود
برخاستی که بر سر آتش نشانیم
شمعم گریست زار به بالین که شهریار
من نیز چون تو همدم سوز نهانیم
در پناه خداوند باشی خدانگهدار

سلام
سینا جان ممنون خیلی لطف کردی این شعرو نوشتی دقیقا با حال و روزم می خونه
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد