دلشدگان

دلبر برفت و دل شدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

دلشدگان

دلبر برفت و دل شدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

دل نوشته.چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست

خیلی وقته که پست خوبی ننوشتم. دلم یه شعر معرکه می خواد. اول دیوان سایه رو برداشتم. شعری که تو این شرایط تنهایی لذت ببرم و ارضا کننده که در عیین حالب تکراری نباشه نبود. 

دیوان مشیری دو سه تا شعر تو ذهنم بود که بنویسم ولی اونم مال الان نیست. دیوان رهی هم شرایط الانو نمی سنجه. 

آلبوم رندان مست استاد شجریان رو گذاشته بودم که وقتی گفت: 

چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست 

من هم گمشده امروزمو پیدا کردم.امیدوارم از خوندنش لذت ببرید

 

چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست 

سخن شناس نه‌ای جان من خطا این جاست 

  

سرم به دنیی و عقبی فرو نمی‌آید 

تبارک الله از این فتنه‌ها که در سر ماست  

 

در اندرون من خسته دل ندانم کیست 

که من خموشم و او در فغان و در غوغاست  

 

دلم ز پرده برون شد کجایی ای مطرب 

بنال هان که از این پرده کار ما به نواست  

 

مرا به کار جهان هرگز التفات نبود 

رخ تو در نظر من چنین خوشش آراست 

 

نخفته‌ام ز خیالی که می‌پزد دل من 

خمار صدشبه دارم شرابخانه کجاست 

 

چنین که صومعه آلوده شد ز خون دلم 

گرم به باده بشویید حق به دست شماست 

 

از آن به دیر مغانم عزیز می‌دارند 

که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست 

 

چه ساز بود که در پرده می‌زد آن مطرب 

که رفت عمر و هنوزم دماغ پر ز هواست 

 

ندای عشق تو دیشب در اندرون دادند 

فضای سینه حافظ هنوز پر ز صداست

 

 

 

 

 

 

  

نظرات 5 + ارسال نظر
سیمین شنبه 2 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:57 ب.ظ http://blackmight.blogsky.com

آفرین فرزاد جان
واقعا که با بقیه پست ها فرق داشت.
حسه خوبی گرفتم از خوندش.
به ما هم سر بزن بی معرفت
بسیار موفق باشی

محدثه یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:25 ق.ظ

آدم نمی دونه در مقابل این شعر ها چی بگه !!!
بگه قشنگ بود ؟!
خیلی قشنگ بود !؟!
فوق العاده بود ؟!
عالی بود ؟!!
چی بگه واقعا ؟!!

ساقی جیغ !!! یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:42 ق.ظ http://aroomjighbezan.blogsky.com

همه ی ترکای رندان مست محشره...
قالبت خوشگله ...

آزاده پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:28 ق.ظ http://dibache.blogsky.com

بسیاررررررررررررررررررررررررررر معرکه بود
پس به چی میگی معرکه؟

اسیه پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام چه جالب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد