دلشدگان

دلبر برفت و دل شدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

دلشدگان

دلبر برفت و دل شدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

بانوی آواز ایران را فراموش نکنیم

نخستین آوازهای او در مجموعه گلها به کارهای او اعتبار بخشید و او را به خواننده ای محبوب در دهه های چهل و پنجاه بین مردم بدل ساخت. در سال 2005 ازوی برای 35 سال فعالیت در زمینه موسیقی سنتی و پاپ ایرانی تقدیر به عمل آمد.از او 35 آلبوم موسیقی منتشر شده که اغلب آنها با استقبال روبرو شده است .مهستی در 4 تیر 1386 در سن شصت سالگی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت....

 

 

خدیجه دده بالا که بعدها با روی آوردن به خوانندگی نام هنری مهستی را برای خود برگزید. در سال (1326) متولد شد. در نوجوانی استعدادش برای خوانندگی توسط پرویز یاحقی کشف شد.نخستین آوازهای او در مجموعه گلها به کارهای او اعتبار بخشید. و او را به خواننده ای محبوب در دهه های چهل و پنجاه بین مردم بدل ساخت. و به علاوه راه را برای ورود خواهر بزرگترش، هایده به عالم خوانندگی نیز باز کرد.کمی پس از انقلاب اسلامی ایران، وی به بریتانیا رفت. و پس از چند سال به آمریکا مهاجرت کرد. در سال 2005 نیز در این کشور توسط جمعی از ایرانیان از وی برای 35 سال فعالیت در زمینه موسیقی سنتی و پاپ ایرانی تقدیر به عمل آمد.از وی 35 آلبوم موسیقی منتشر شده که اغلب آنها با استقبال روبرو شده است .مهستی در 4 تیر 1386 در سن شصت سالگی به دلیل ابتلا به سرطان در لس آنجلس درگذشت.

. روحش شاد.

نظرات 2 + ارسال نظر
غریبه سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:25 ق.ظ http://banouye-sib.blogsky.com/

سلام اقا فرزاد کوشا

که همیشه خبرات جالبه دستتون درد نکنه من که یادم رفته بود و مهستی عزیز رو خیلی دوست داشتم و دارم روحش شاد

راستی میدونی چرا چون مادری مهربان بود برای بچه هاش

موفق باشید

نازلی سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:25 ب.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com

من هم دوسش داشتم ولی صدای خواهرش رو خیلی بیشتر دوست دارم . هیچوقت نمیدونستم که اول مهستی خواننده شد بعد هایده. جالب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد