دلشدگان

دلبر برفت و دل شدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

دلشدگان

دلبر برفت و دل شدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد

تولدت مبارک نلسون 

 

امروز تولد ۹۲ سالگی نلسون ماندلا رهبر آزادی خواه آفریقای جنوبیست

مردی که جزو اولین افراد خواهان تساوی اجتماعی و حقوق بشر بود. 

 

                            happy birthday NELSON

سپیده

ایرانی به سر کن خواب مستی
                   بر هم زن بساط خود پرستی
که چشم جهانی سوی تو باشد
                                   چه از پا نشستی
در این شب سـپیده تا دمیده
               تیره شب به خون در کشیده
امید چه داری از این شب
                 که در خون کشیده سپیده
تیغ برکش آذر فشان
                 نغمه ها را تندری کن
در دل شب رخ برفروز
                   کار مهر خاوری کن
از درون سیاهی برون تاز
                           پرچم روشنایی برافروز
تا جهانی از تباهی وا رهانی
                        نیمه شب را، تیغ بر دل، برنشانی
با خواری در روزگار، ننگ باشد زندگانی
                              مرگ به، تا چنین زندگانی
ای مبارز، ای مجاهد، ای برادر !
                  دل یکی کن، ره یکی کن، بار دیگر
راه بگشا سوی شهر روشنی ها
                    روزگار تیرگیها بر سر آور
 

جواد آذر

...

دامن کشان ساقی می خواران از کنار یاران مست و گیسو افشان می گریزد 

بر جام می از شرنگ دوری بر غم مهجوری چون شرابی جوشان مٍی بریزد 

 

دارم قلبی لرزان ز رهش دیده شد نگران 

ساقی می خواران از کنار یاران مست و گیسو افشان می گریزد 

فسانه

افسانه : در شب تیره ، دیوانه ای کاو
 دل به رنگی گریزان سپرده
 در دره ی سرد و خلوت نشسته
 همچو ساقه ی گیاهی فسرده
 می کند داستانی غم آور
 در میان بس آشفته مانده
 قصه ی دانه اش هست و دامی
 وز همه گفته ناگفته مانده
 از دلی رفته دارد پیامی
داستان از خیالی پریشان
 ای دل من ، دل من ، دل من
 بینوا ، مضطرا ، قابل من
 با همه خوبی و قدر و دعوی
از تو آخر چه شد حاصل من
 جز سر شکی به رخساره ی غم ؟
آخر ای بینوا دل ! چه دیدی
 که ره رستگاری بریدی ؟
 مرغ هرزه درایی ، که بر هر
شاخی و شاخساری پریدی
 تا بماندی زبون و فتاده ؟
 می توانستی ای دل ، رهیدن
 گر نخوردی فریب زمانه
 آنچه دیدی ، ز خود دیدی و بس
 هر دمی یک ره و یک بهانه
 تا تو ای مست ! با من ستیزی
 تا به سرمستی و غمگساری
 با فسانه کنی دوستاری
 عالمی دایم از وی گریزد
 با تو او را بود سازگاری
 مبتلایی نیابد به از تو
 افسانه : مبتلایی که ماننده ی او
 کس در این راه لغزان ندیده
 آه! دیری است کاین قصه گویند
 از بر شاخه مرغی پریده
 مانده بر جای از او آشیانه
 لیک این آشیان ها سراسر
 بر کف بادها اندر ایند
 رهروان اندر این راه هستند 
 

ادامه مطلب ...

دلنوشته

 

 

۱۰ تیر سال پیش کار وبلاگو شروع کردم !

اول می خواستم مثل اسمش همه بزرگان و به قول معروف دلشدگان تاریخ موسیقی رو بیارم که تا حدودی این کارو کردم ولی بعد مسیرش متاسفانه یا خوشبختانه به شعر کشید اول شعرهای عاشقانه بعد هم معرفی کتاب و حالا سعی میشه اشعارش اجتماعی باشه. 

بعضی دوستا اومدند نظر دادن مثل بانوی سیب عزیز با وبلاگ بسیار زیبا و معنویش که جای مادر تو این دنیای مجازی بود. پسر خاله عزیزم پیمان (دالغالار). سیمین ( دلنوشته های عاشقانه) پری جون (با وبلاگ زیبای ممنوعه) و آزاده خانم با دیباچه که جدیدا با پسر گلش می نویسه مونارک که دیگه این روزا سر نمی زنه و اریرا و دوستای جدید که خیلی هم با محبتن مثل ماهی سیاه کوچولو و جیغجیغو (آروم جیغ بزن) که وبلاگ جنجالی داره و دوستایی که می خونن نظر نمی دن. 

خیل از دوستا هم که دیگه نمی نویسن یا وبلاگشون بسته شده و یا هر دلیل دیگه. 

دوستای عزیز همیشه نظرای خوبی دادن که استفاده می کنم ولی بعضی از دوستا هم بی وفایی می کنند نخونده یه نظری می نویسن که بعضی وقتها گله می کنم بعضی وقت ها هم به بزرگی خودم می بخشم. 

کلا این یه سال اینجوری گذشت دیگه. 

همیشه سعی می کنم چیزی بنویسم که بعدا که می خونم باعث شرمندگی و یا ÷شیمونی نشه.  

دیگه عرضی ندارم

 

موفق باشید